Objednací kód: 9007868,Part No.: BAA055AA,Záruka spotřebitel/ostatní: 24 měsíců / 24 měsíců
Je nám líto,
ale tento produkt je beznadějně vyprodán a nebo je pouze dostupný jako dárek k vybranému výrobku. Vyberte si, prosím, ze související nabídky níže.
Popis
Ať již vás baví cokoli — pozorování ptáků, turistika, horolezectví nebo námořní aktivity — nic se nevyrovná syrové kráse nepoškozené přírody.
A nic vám neumožní tak ocenit krásu přírody jako vysoce výkonné dalekohledy Nikon.
Jsou dostupné v širokém spektru modelů a vybavení, zaručují extrémně vysoké rozlišení obrazu i vynikající ergonomii a všechny jsou zpracovány
na úrovni společnosti, která je světovým leaderem v oborou precizního designu.
> Ekologická optika s čočkami bez obsahu olova a arzénu
> Širokoúhlé zorné pole (63,2° u modelu 8x30E II, 62,9° u modelu 10x35E II)
> Nejkratší zaostřovací vzdálenost: 3 m (8x), 5 m (10x)
> Lehké tělo tvořené hořčíkovým odlitkem
> Všechny čočky a hranoly opatřeny vícenásobnými antireflexními vrstvami
> Může být upevněn na stativ za pomoci volitelného stativového adaptéru
Význam označení, které naleznete na dalekohledech :
Zvětšení :
Zvětšení reprezentované numerickou hodnotou je vztahem mezi reálnou velikostí objektu a jeho zvětšenými rozměry.
Objekt vzdálený 700 metrů a pozorovaný při zvětšení 7x vypadá jako objekt pozorovaný okem bez optické pomůcky ve vzdálenosti 100 metrů.
Zvětšení nižší než 5x nejsou obecně dost výkonná pro externí použití.
Překročí-li zvětšení hodnotu 12x, je obraz vlivem chvění rukou nestabilní a pozorování je tak nekomfortní. Pro běžné použití se doporučují zvětšení 6x až 9x.
Zorný úhel :
Reálný zorný úhel je aktuální úhel zorného pole měřený z optického středu objektivu.
Všechny dalekohledy používají číselná označení svých vlastností. Např. v hodnotě "8 x 40 8,8°" reprezentuje údaj 8,8° reálný zorný úhel.
Zdánlivý zorný úhel* odpovídá úhlu pod kterým by se zvětšený objekt pozoroval okem bez optické pomůcky.
Reálný zorný úhel na 1000 metrů je určen šířkou viditelné oblasti ve vzdálenosti 1000 metrů.
Průměr objektivů :
Efektivní clona je určena vnitřním průměrem tubusu objektivu (v mm). Čím větší je průměr objektivu, tím vyšší je jeho rozlišovací schopnost a tím jasnější je obraz.
Objektivy s větším průměrem však vedou k vyšší hmotnosti dalekohledů, proto jsou běžným limitem pro dalekohledy určené pro pozorování z ruky objektivy o průměru 50 mm.
Výstupní pupila :
Výstupní pupilu tvoří obraz formovaný optikou okulárů. Průměr výstupní pupily (v mm) se určí vydělením průměru efektivní clony zvětšením dalekohledu.
Průměr oční zornice (pupily) lidského oka je 2-3 mm za denního světla a až 7 mm za tmy.
Výstupní pupila o průměru 7 mm proto poskytuje maximum světla rozšířené oční zornici a je ideální pro pozorování ve tmě.
Světelnost :
Relativní světelnost je hodnota vypočtená jako druhá mocnina výstupní pupily. Čím vyšší je relativní světelnost, tím jasnější je obraz.
Tyto hodnoty však neodpovídají přesně nárůstu jasu u oka bez optické pomůcky, protože světlo procházející dalekohledem je stoprocentně efektivní pouze v případě, kdy má výstupní pupila dalekohledu totožný průměr jako oční zornice.
IF : Individuální ostření
CF : Zaostřování centrálním šroubem
HP : Konstrukce High eyepont
D : Střechové hranoly
WP : Vodotěsné provedení
WF : Wide Field OF View - široké pole vidění
Více informací
Společnost Nikon je jedním z předních světových výrobců fotoaparátů, fotografické optiky a příslušenství. Kromě toho ale produkuje také špičkové dalekohledy, mikroskopy nebo průmyslové měřicí přístroje. Nikon byl založen v roce 1917 v Japonsku - v polovině roku 2017 tedy oslavil úctyhodných 100 let od svého vzniku.
První fotoaparát - Nikon I - byl vyrobený v roce 1948, první jednooká zrcadlovka Nikon F, která určila standard SLR na celém světě, vznikla v roce 1959. Od 60. let minulého století jsou produkty Nikon součástí programu kosmického výzkumu NASA. V České republice Nikon působí od roku 1994.
Společnost Nikon nezapomíná ani na charitativní a edukativní přesah svého podnikání. Již devátým rokem pořádá fotografickou soutěž Nikon kalendář, přičemž výtěžek z dražby nejlepších padesáti fotografií společnost Nikon vždy věnuje na charitativní účely. Projekt Nikon škola má za cíl vzdělávání začínajících i pokročilých fotografů, o což se starají zkušení lektoři společnosti Nikon, ale také významní fotografové a ambasadoři Nikonu.