Objednací kód: 9188227,Part No.: 63857,Záruka spotřebitel/ostatní: 24 měsíců / 24 měsíců
Je nám líto,
ale tento produkt je beznadějně vyprodán a nebo je pouze dostupný jako dárek k vybranému výrobku. Vyberte si, prosím, ze související nabídky níže.
Popis
B+W 550 tabák přechodový filtr 52mm - Mosazná obroučka
Tabákově hnědé filtry patří v celém světě k těm nejoblíbenějším.
Tabákový filtr je svým odstínem téměř doplňkovou barvou k sytě modré barvě, a proto vytvořil efekt téměř úplného zčernání oblohy.
(Na horách nebo tam, kde je suché ovzduší a obloha se jeví velmi sytě tmavě modrá, dosáhneme výrazného ztmavení až úplného zčernání oblohy právě pomocí tabákových filtrů.
Díky těmto filtrům se rázem ocitnete ve fantaskním světě, zcela nereálném, ale velmi působivém a atraktivním.
Záleží samozřejmě také na námětu - např. u samotné krajiny nebude snímek tak zajímavý, jako když objevíte alespoň malý detail - suchý strom, pařez apod.
Vděčným námětem pro takové snímky je také autovrakoviště, opuštěné rozpadající se stavení atd.
Tabákový přechod vytvoří na snímku jedinečnou atmosféru pozdního odpoledne nebo večera, zvýrazní teplé odstíny a přitom i když je jeho barevnost na snímku výrazná, působí velmi přirozeně.
Bez tabákového přechodového filtru se neobejde téměř žádný hollywoodský film a nemusí to být jen klasický western a prérie s indiány.
Při pozorném sledování filmů zjistíte, že je tabákový filtr aplikován i v romantických scénách moderního věku, nebo naopak jako symbol zlověstné předtuchy.
Dá se říci, že tabákový filtr velmi silně umocňuje atmosféru navozenou jinými výrazovými prostředky a samotným prostředím, ve kterém jsou film nebo fotografie snímány.
Zajímavých efektů lze dosáhnout jejich kombinací s šedým přechodovým filtrem.
U všech přechodových filtrů mají vliv na vzhled výsledného obrazu čtyři základní faktory - ohnisko použitého objektivu, velikost pracovní clony, vzdálenost filtru od objektivu a zaostřená vzdálenost.
Ohnisková vzdálenost objektivu - čím kratší ohnisko, tím zřetelnější a ostřejší bude barevný přechod, u teleobjektivů se přechod téměř ztrácí, nebo je velmi pozvolný.
Pracovní clona - čím vyšší clonové číslo, tím ostřejší a zřetelnější bude barevný přechod.
U slabých teleobjektivů může vysoké clonové číslo částečně zlepšit zobrazení přechodu.
Vzdálenost filtru od objektivu - čím blíže je filtr vstupní čočce objektivu, tím bude přechod plynulejší a naopak.
Zvláště u ultraširokoúhlých objektivů musí být filtr tak blízko, jak jen to konstrukce objektivu umožňuje.
Zaostřená vzdálenost objektivu - při zaostření na krátkou vzdálenost se přechod stává ostřejším, přechod u objektivu zaostřeného na nekonečno bude zobrazen plynulejší - rozdíly ovšem nejsou tak významné, jako u předchozích faktorů.
Kombinací a volbou uvedených faktorů lze tedy dosáhnout velkého množství variant vzhledu barevného přechodu na budoucích fotografiích.
Pro korektní použití přechodových filtrů je nutné důsledně používat vizuální kontrolu hloubky ostrosti, jinak s dostatečnou přesností jen těžko odhadnete,
jak při dané kombinaci výše uvedených faktorů bude výsledná fotografie vypadat a jak přesně bude umístěna hranice přechodu vůči obzoru.
Přechodové filtry je možné také kombinovat, rozhodně ale nedoporučujeme použití 3 a více filtrů současně,
protože již dochází k výraznému snížení kontrastu, vznikají reflexy a snižuje se obrysová ostrost.
Nejčastěji se kombinují barevné a šedé přechodové filtry, především v případech, kdy samotný barevný filtr nestačí k vyrovnání rozdílů jasů snímané scény.
Používejte filtry s rozvahou a nezapomínejte si udělat také variantu bez filtru.
Jednak proto, abyste měli srovnání, a jednak z důvodu zachycení snímku v původní podobě, kdyby vás aplikace filtru zklamala a výsledek nesplnil vaše očekávání.
Více informací
Německý výrobce špičkových fotografických filtrů s více než 65letou tradicí. Jako první na světe nabídl filtry s vícenásobnými ochrannými vrstvami MRC a v tomto směru si stále udržuje více než desetiletý náskok oproti ostatním výrobcům filtrů.